PROJEKT „DRUGI START- PEWNY SUKCES”
Dofinansowanie projektu z budżetu państwa: 448 511,57 pln
Projekt „Drugi start – pewny sukces„ jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego – Wiedza, Edukacja,
Rozwój 2014-2020 Osi priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji.
Działanie 2.21: Poprawa zarządzania, rozwoju kapitału ludzkiego oraz wsparcie procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwach.
REALIZATOR PROJEKTU
Projekt „Drugi start- pewny sukces” jest realizowany przez Centrum Doradztwa Finansowego Urszula Bancerz w partnerstwie z Fundacją Regionalne Inkubatory Przedsiębiorczości na podstawie umowy o dofinansowanie nr POWR.02.21.00-00-NS13/19
CEL PROJEKTU
Zwiększenie zdolności adaptacyjnych 200 MŚP z terenie całej Polski, ponownie podejmujących działalność́ gospodarczą poprzez objęcie ich kompleksowym wsparciem szkoleniowo-doradczym odpowiadającym ich potrzebom, ułatwiającym powrót na rynek przy wykorzystaniu dotychczasowego doświadczenia przedsiębiorców.
UCZESTNICY PROJEKTU
Przedsiębiorcy i ich pracownicy z sektora MMŚP ponownie rozpoczynający działalność gospodarczą, którzy w ciągu 24 m-cy przed dniem przystąpienia do projektu zaprzestali prowadzenia działalności gospodarczej, a następnie w okresie 6 m-cy przed dniem przystąpienia do projektu ponownie podjęli działalność gospodarczą w formie jednoosobowej działalności gospodarczej lub jako wspólnicy spółki prawa handlowego.
TERMIN REALIZACJI
Projekt realizowany jest od 2021-06-01 do 2023-06-30
ŹRÓDŁO FINANSOWANIA PROJEKTU
„Drugi start- pewny sukces” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś Priorytetowa II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji, Działanie 2.21 Poprawa zarządzania, rozwoju kapitału ludzkiego oraz wsparcie procesów innowacyjnych w przedsiębiorstwach.
Wydatki kwalifikowalne projektu wynoszą: 2 853 127,00 zł.
Dofinansowanie realizacji projektu: 2 853 127,00 zł.
DZIAŁANIA W PROJEKCIE
- Szkolenia (24h/os, szkolenia wyjazdowe) i doradztwo indywidualne poszkoleniowe, w tym psychologiczne (10h/os, w tym 4h zdalne): w szczególności z analiz przyczyn niepowodzenia w ramach poprzedniej działalności gospodarczej, planowania kierunków rozwoju przedsiębiorcy oraz analizy luk kompetencyjnych na poziomie danego przedsiębiorstwa.
- Szkolenia (2x 16h/os, szkolenia wyjazdowe) i doradztwo indywidualne poszkoleniowe, w tym psychologiczne (15h/os, w tym 7h zdalne) do wyboru wg. indywidualnych potrzeb wynikające z analizy, w tym m.in.:
- zarządzanie: firmą, strategiczne, wartością firmy, zmianą, projektem, kryzysem, przedsiębiorczość, przywództwo, systemy motywacyjne, zarządzanie zespołem, analiza danych, itp.
- finanse: rachunkowość (w tym zarządcza), controling i audyt, analiza finansowa, inwestycje, finansowanie inwestycji (w tym funkcjonowanie giełdy), ryzyko walutowe, ubezpieczenia, windykacja, ekonomika przedsiębiorstwa i ekonomia itp.
- prawo: w tym prawo handlowe, cywilne (w tym prawo upadłościowe i restrukturyzacyjne), karno-gospodarcze i egzekucja administracyjna oraz prawo zamówień publicznych itp.
- umiejętności interpersonalne: negocjacje, mediacje, asertywność, kreatywność, psychologia biznesu, walka ze stresem, NLP, techniki sprzedaży, obsługa klienta itp.
- Szkolenie „Zarzadzanie e-biznesem” (8h/os, szkolenie stacjonarne): wykorzystanie Internetu i technologii informacyjnych w prowadzeniu firmy, m. in. E-shop, ePUAP, e-urząd.
ZASADY REALIZACJI WSPARCIA:
- Szkolenia będą realizowane w grupach liczących średnio 10 osób, jednak nie większych niż 12 osób.
- Szkolenia będą odbywały się w terminach i miejscach dostosowanych do oczekiwań i potrzeb Uczestników Projektu (w weekendy/w tygodniu/w godzinach przed i popołudniowych).
- Uczestnicy Projektu otrzymają profesjonalnie opracowane materiały szkoleniowe.
- Beneficjent zapewnia Uczestnikom Projektu zakwaterowanie, wyżywienie oraz zwrot kosztów dojazdu do miejsca szkolenia, adekwatnie do czasu trwania szkolenia.
- Miejsce zakwaterowania oraz sale szkoleniowe będą miały zapewniony dostęp dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
- Doradztwo poszkoleniowe będzie odbywać się w wynajętych salach na terenie całej Polski, adekwatnie do potrzeb Uczestników Projektu.
- Doradztwo poszkoleniowe odbywać się będzie bezpośrednio po szkoleniu lub w kolejnych dniach. Doradca i Beneficjent Pomocy ustalą wspólnie odpowiadający im termin.
- Warunkiem otrzymania zaświadczenia potwierdzającego ukończenie szkolenia i doradztwa poszkoleniowego jest uczestnictwo w co najmniej 90% zajęć szkoleniowych oraz podpisanie Formularza wykonania usługi doradczej.
PLIKI DO POBRANIA
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
Zał. nr 1 do regulaminu- Formularz zgłoszeniowy przedsiębiorstwa
Zał. nr 2 do regulaminu – Oświadczenie przynależności do danej kategorii przedsiębiorstwa
Zał. nr 2A do regulaminu – przedsiębiorstwa partnerskie
Zał. nr 2B do regulaminu – przedsiębiorstwa związane
Zał. nr 3 do regulaminu – Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Zał. nr 4 do regulaminu – Oświadczenie dotyczące pomocy de minimis
Zał. nr 5 do regulaminu – Umowa na udział Przedsiębiorstwa w Projekcie
Załącznik nr 1 do umowy – Deklaracja uczestnictwa w projekcie
Załącznik nr 2 do umowy – Oświadczenie o oddelegowaniu pracownika
Załącznik nr 3 do umowy – Karta zgłoszenia uczestnika
Załącznik nr 4 do umowy – Oświadczenie uczestnika projektu dane osob
Harmonogram szkol. Analiza…. – gr. 1